ES FIXEN LES DIRECTRIUS A SEGUIR PEL CECS A CURT I MITJÀ TERMINI


Reunió oberta de la Coordinadora Tècnica del Centre d’Estudis Comarcals del Segrià (CECS) del dilluns 25 de juny de 2012.

El passat 25 de juny es va dur a terme a l’Ateneu Popular de Ponent la primera reunió de la Coordinadora Técnica del Centres d’Estudis Comarcals del Segrià (CECS), amb una assistència d’unes 25 persones.

Primerament, es van abordar una sèrie de qüestions d’àmbit intern i d’estructura organitzativa, com el reglament de règim intern (RRI). Com que es tractarà d’un procés complex en què serà necessària la màxima participació i consens, es va acordar penjar una proposta base via Google Docs en la qual tot aquell que ho desitgi podrà anar dient la seva.

Pel que fa a la quota de soci, es van proposar dues de diferenciades. Una de 30 €/any soci/a, i una segona de 15 €/any per a joves i aturats/des (amb acreditació). Es va debatre al voltant de les quotes pels col·laboradors (entitats, institucions, mecenes, altres), i es va deixar el tema obert per a futures reunions.

Es va informar de la feina que s’està fent al voltant de la imatge corporativa del CECS. Es treballa en l’elaboració d’un logo i d’un tríptic informatiu, tot i que alguns dels assistents van comentar que potser no seria adequat editar cap tipus de material fins que el logo i la imatge corporativa estesin completament definits. Altres companys i companyes van comentar que potser no cal esperar, ja que si s’edita un tríptic senzill podem beneficiar-nos de la difusió que se’n pugui fer de cara a l’obtenció de nous associats.

Un cop redactats i aprovats els estatuts, aquests dies es procedirà a la legalització de l’entitat.

Es va acordar crear una petita comissió o equip que s’encarregui de gestionar la presència mediàtica del CECS als mitjans de comunicació tradicionals i als 2.0 (blog, Facebook, Twitter, etc.). Van oferir-se voluntaris una sèrie de persones, però es manifesta la necessitat d’ampliar-la (si hi teniu interès en col·laborar, poseu-vos en contacte amb nosaltres).

Un segon bloc de la reunió va girar a l’entorn de les línies de treball a curt i mitjà termini. Es va acordar organitzar unes jornades d’estudis de caràcter miscel·lani per a finals de 2013. Es va crear un grup de gent interessada en la seva organització (la llista és oberta) per tal de començar a treballar i fer les primeres reunions sobre la qüestió. Aquesta activitat es troba directament relacionada amb un altre dels objectius prioritaris del CECS, l’edició d’una publicació de caràcter científic i anual que ens doni visibilitat (tipus Urtx, Miscel·lània Cerverina, Mascançà, etc.). En aquest sentit, es va plantejar que els resultats de les jornades d’estudis comarcals de 2013 formin la base d’aquesta futura publicació. Per tant, el grup que s’ha d’encarregar de l’edició és el grup organitzador de les jornades.

Un dels projectes que requereix de més immediatesa és el de l’Inventari del Patrimoni Festiu de Catalunya, un recull de les festes de totes les poblacions del Segrià que es coordina a través de l’Institut Ramon Muntaner (IRMU), i que és un encàrrec del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. La comarca té 38 municipis, però la tasca encomanada no requereix d’un gran esforç, ni molta feina. Tot i això es requereixen mans per col·laborar. Des del CECS i Aurembiaix (entitat dedicada a l’estudi de l’etnologia) es coordinarà el projecte. L’objectiu ideal seria que sortís una persona per població.

Finalment, dins l’àmbit de la divulgació es va tractar la participació dels CECS en les Jornades Europees del Patrimoni, que es duran a terme entre el 28 i el 30 de setembre de 2012. El CECS ha proposat una visita-excursió a les esglésies romàniques de Sunyer, Alfés i Torrebesses. De moment, ja hi ha un grup de persones que s’encarregarà de gestionar l’organització i coordinació d’aquesta activitat. Com sempre, qualsevol ajuda serà molt benvinguda.

Un darrer aspecte tractat a la reunió va ser el de la necessària activitat continuada del blog. Després d’aquestes primeres entrades en què hem abordat, bàsicament, qüestions d’organització interna, caldria obrir nous temes per començar a dinamitzar el blog en altres sectors. Es va proposar realitzar escrits de caràcter divulgatiu, d’àmbit comarcal i temàtica diversa (medi ambient, història, art, etc.), i que siguin breus i entenedors, encarats al gran públic. S’encarregarà de coordinar-ho l’equip de comunicació. També es va comentar que qualsevol persona que conegui algun investigador que hagi efectuat alguna recerca interessant, que li proposi fer una síntesi divulgativa per tal de penjar-la.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s